Sehr schön!
Besonders interessant ist auf Bild 2 der Satz "Neander-Lizenz". Bereits in Beitrag #21 dieses threads ist eine Karosserie gezeigt, die von Ernst Neumann Neander designed wurde.
Im Internet konnte ich folgende von Neander stammende Karosserien finden:
1.
1920-1924, Szawe - Szabo & Wechselmann, Berlin-Reinickendorf,
k58 photo of 1920-22 Typ 10/38 PS from "Svet Motoru" magazine, Czechoslovakia.
Early 1920's Szawe built by Szabo & Wechselmann, a coachbuilder in Berlin after the first World War. Their elegant bodies soon guaranteed enough customers. So they made a deal with NAG, a German carmaker of those times to supply several specially-modified chassises for them. In 1921 the first Szawe appeared. The body was designed by Ernst Neumann-Neander, respected German flyer and later constructor of a wild three-wheeler. Until 1924 several cars were made on NAG bases. Szawe was the "German Rolls-Royce" before Horch and Maybach became big guns. In 1924 the project folded. This is the only car known to survive and it is now exhibited at the Danish Aviation & Transport Museum in Helsingør, Denmark.
http://www.autoextrem.de/attachments/old...z-bussgeld2.jpg
(ähnelt der Kruck Karossierie im letzten Beitrag!)
und
2.
Schebera Skiff-Torpedo Karosserie auf Rolls Royce Chassis, die wohl von Neander entworfen sein soll
http://de.wikipedia.org/wiki/Schebera
Ich habe den Eindruck, dass diese "Vor-Motorrad-Zeit" von Neander nicht sehr erforscht ist. Wer mehr Infos hat, darf sie hier gern preisgeben...
Leider haben die Nachfahren hier ja immer noch nichts eingestellt...